Träna med oss

Rör på er tillsammans med oss var ni än är!

Vi vill självklart erbjuda er rörelseupplägg då ni inte har tid och möjlighet att ge er ut i Slingan eller Parken. Vi har skapat egna program som ni kan bekanta er med nedan. Hitta den form ni gillar mest!

Vi erbjuder:

T A B A T A

4 minuters träningspass

Fysisk aktivitet i 20 sekunder och vila i 10 sekunder.

Träna till 100

- eller till 500

Ni väljer om ni vill utföra 100 rörelser under 2 minuter eller 500 rörelser under 12 minuter.

30/30

4 minuters träningspass

Statisk och dynamisk träning växelvis, 30 sekunder/övning.

T A B A T A

Vad är T A B A T A?

Vi har skapat vårt eget Tabataupplägg, då det är en bra träningsform som går att använda på ett enkelt sätt. Programmet är 4 minuter långt och uppbyggt i sektioner, där man utför rörelser i 20 sekunder och vilar i 10 sekunder. Programmet har 8 olika intervaller med en tydlig angivelse om när det är dags för att starta och vila. Välj 8 olika rörelser och starta din träning redan idag. Musik ligger i filmen.

1997 publicerade japanen Dr. Izumi Tabata och hans forskarteam en studie i ”The Journal Medicine and Science in Sports and Exercise”. Studien visade att 4 minuter högintensiva träningsintervaller kan ge bättre effekt på både de aneroba och aeroba energisystemen än en hel timmes lågintensiv konditionsträning.

Träna till 100

Med oss kan ni träna 100 eller varför inte till 500?

”Träna till 100” är ett av våra rörelseprogram, som innebär att ni upprepar 10 olika rörelser 10 gånger. Totalt gör ni 100 rörelser på cirka 2 minuter.

”Träna till 500” har samma upplägg som träna till 100 men vi jobbar under längre tid och utför totalt 500 rörelser. Träna till 500 tar 12 minuter. Sätt på filmen och häng med!

30/30 Balans och styrka

Vad är 30/30

Träning i Livet har skapat ett program där vi kombinerar statiska och dynamisk styrka. Vi jobbar 30 sekunder inom varje område, under totalt 4 minuter. De dynamiska rörelserna innebär att vi rör på kroppens muskelgrupper och i de statiska rörelserna står vi stilla och jobbar med balans och styrka.

BALANS – Tänk på att regelbudet träna din balans. Det blir viktigare att regelbundet träna balansen ju äldre du blir. God balans i kombination med muskelstyrka och snabb reaktionsförmåga är den bästa försäkringen mot fallolyckor.

Hör av dig!

Har du frågor kring föreläsningar, utbildningar aktivitetskoncept eller annat? 

Varmt välkommen att höra av dig.

Gå med i vårt nyhetsbrev!

Välj nedan hur vi får kontakta dig:

Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick genom länk i sidfoten på våra mail. För mer information om hur vi hanterar personuppgifter, se vår webbsida.