Träning i livet

Naturkul

"Vi tar steget mot friluftsliv, naturen och upptäckarglädjen!

LÅT OSS PRESENTERA NATURKUL!

Naturkul finns i flera svenska kommuner. Nu tar vi klivet mot Finland och bjuder in till ett samarbete för mer rörelse. Pedersöre är den första kommunen i Finland att sätta upp konceptet. Vi erbjuder tvåspråkiga skyltar och sidan visar flera exempel från svenska kommuner. Snart kommer vi att visa flera exempel med tvåspråkiga skyltar, se exempelskyltar här. 

Naturkul är två olika skyltkoncept. Ett för yngre barn och ett för äldre barn och vuxna. Med endast fyra skyltar per varje koncept platsar de perfekt på grillplatser, lägerplatser, längs vandringsleder, på lekplatser eller i andra miljöer som vill upptäckas på nytt. 

Skyltarna är tryckta på en aluminumprofil med ett klotterskydd som gör att den kan stå ute i ur och skur året om och har en hållbarhet på minst fem år. 

Till skillnad från Aktivitetsrundan skapas här rörelseglädje och upptäckarlust genom uppdrag i direkt koppling till naturen. 

BESKRIVNING

Varje koncept består av fyra skyltar. Skyltarna är hålade i varje hörn och kan sättas fast på en stolpe eller direkt på ett vindskydd eller liknande. För en extra kostnad kan vi även leverera kantbockade skyltar. Välj mellan skyltar i storlek av A4 eller A5. 

Naturkul för yngre barn består av totalt tolv olika uppdrag, tre per skylt, som barnen ska utföra. Varje uppdrag tar två minuter att utföra. 

Klicken, Pricken och Droppen från varumärket Klicken med vänner är illustrerad på skyltarna och sätter färg på uppdragen. Varumärket har funnits sedan 2016 och lockat många barn till mer rörelse genom material, spel och lekar. 

Konceptet består av fyra skyltar som ska vara placerade med korta avstånd. 

 

Naturkul för äldre barn och vuxna består av fyra skyltar där varje skylt utgör en gren i en fyrkamp. Varje skylt är försedd med en QR-kod vilken leder till sidor där grenarna presenteras. Grenarna är indelade i fyra olika kategorier: Puls, skattjakt, naturuppdrag och digital tärning. Grenarna byts ut två gånger om året vilket innebär att våren/sommaren har en typ av grenar medan hösten/vintern har en annan typ av grenar. Deltagarna kan tävla individuellt, i lag eller mot sig själva. 

Konceptet består av fyra skyltar som ska vara placerade med korta avstånd. 

RABATTERAT PRIS TILL DEN 31 DECEMBER

Med ett lågt pris som till och med den 31 december blir ännu lägre – 5900 SEK/koncept (ord pris 6900 SEK) bjuder vi in till ett nytt samarbete.

Vi låter bilderna tala för sig själv och hoppas det lockar till ett härligt samarbete för mer rörelse, upptäckarglädje, friluftsliv och gemenskap! 

Både 4-kampen och Klickens uppdrag är populära inslag och har under 2022 testats av barn och unga i både förskola och skola för att sedan utvärderats för bästa resultat. Fyrkampen härstammar från vårt skolprojekt för en mer aktiv skolgård. Medan Klickens uppdrag skapats utifrån ett material för en mer aktiv vardag.

AKTIVA KUNDER

När en kund/kommun som engagerat sig i både skolprojektet och beställt material från varumärket Klicken med vänner hörde av sig med en idé och förfrågan om vi kunde skapa ett skyltkoncept enligt följande produkter nappade vi direkt. Deras önskan var att kunna erbjuda fler aktiviteter i direkt anknytning till naturen inspirerade oss. Skyltarna skulle vara placerade vid lägerplatser, vindskydd, grillplatser i närheten av deras skoter- och vandringsleder. Tanke var att aktiviteter skulle vara kopplade till naturen och skulle kunna utföras av alla medan någon annan i sällskapet satte igång elden. 

Vi fastnade för idén och kan nu presentera två helt ny produkter som ska locka många oavsett ålder att förenas med naturen, rörelsen och gemenskapen.

Hör av dig!

Har du frågor kring föreläsningar, utbildningar aktivitetskoncept eller annat? 

Varmt välkommen att höra av dig.

Gå med i vårt nyhetsbrev!

Välj nedan hur vi får kontakta dig:

Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick genom länk i sidfoten på våra mail. För mer information om hur vi hanterar personuppgifter, se vår webbsida.